niedziela, 27 stycznia 2013

Skład porcelany

Nigdy wcześniej nie chwaliłam się na łamach bloga kolejną moją pasją. Mam bowiem ich jeszcze kilka a w związku z tym że niewiele się dzieje robótkowo to pokażę Wam mój zbiór porcelany. Nie zbieram antyków jakby się mogło wydawać, nie stać mnie na takie przyjemności, a może na szczęście. Zbieram porcelanę, która urzeka mnie swoimi motywami. Tak więc kredens, witryna i szafki kuchenne przepełnione są właśnie takimi zbiorami, które głównie służą do tego żeby je ze dwa razy w roku umyć i co najważniejsze cieszyć moje oczy.
Fascynują mnie cudowne proste malunki, barwy, a jeśli macie ochotę wybrać się do mojej domowej galerii zapraszam:)))

Niektóre są bardzo stare inne młodsze, jeśli macie ochotę powiększcie sobie zdjęcia żeby pooglądać jak pięknie są malowane













Zrobiłam ze starych naszyjników korale, niewiele ale coś tam jednak zrobiłam, najchętniej przespałabym tę zimę jak Leoś.



Bardzo Wam dziękuję za te wszystkie komentarze pod poprzednim postem, nie chciałam żeby zabrzmiało to jak jakiś żal, nie to raczej refleksja. Myślę że coś tam będę robiła, może nie tak szaleńczo. Być może to co przepastne szuflady zgromadzą kiedyś się przyda, wtedy będzie jak znalazł.:)))Życzę Wam kochani odwiedzający miłej niedzieli, ja chyba zmykam na spacer, bo inaczej znowu zawinę się w kołdrę i ...:)))

50 komentarzy:

  1. Bardzo delikatne i subtelne wzory na Twojej porcelanie.Urzekł mnie kształt zestawu z talerzykami z pierwszego zdjęcia,jest cudowny. Przesyłam serdeczne uściski i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię ten zestaw,serdeczności :)

      Usuń
  2. Ale mu dobrze.
    Zbiór cudny. Ja nie jestem miłośniczką porcelany, za delikatna dla mnie ale zbiory lubię oglądać.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi kawa smakuje najbardziej w filiżance:)

      Usuń
  3. Idz sie dotlenic - to dobry sposob na doladowanie "baterii", na "wywietrzenie glowy". A my sobie za ten czas poogladym Twoje zbiory porcelany. A jest na co popatrzec, oj tak ! Kolo mojej pracy mam sklepik ze starociami, a tam cale regaly pelne roznych "skorupek" jak ja to nazywam, najchetniej to polowe wzielabym do domu, ale co dalej? Choc mam duze mieszkanie, to przeciez przestrzen jest ograniczona, a poza tym, to coraz czesciej zastanwiam sie co potem mam z tym robic? Bo mlodzi maja inny gust, ida z moda zaopatrujac sie w IKEA itp....
    A ja jednak sioe kocham w takich starociach, bo uwazam ze o wiele przyjemniej jest wypic kawe z takiej pieknej filizanki niz z klasycznego, standardowego kubka gdzies w Bistro.....
    Obejrzalam z zadowoleniem i troche mi ulzylo, ze i inni tez takie slabostki maja :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zbieram porcelanę od 10 lat, nie sposób zrobić zdjęcia całym zasobom, odwiedzam targi staroci, aukcje internetowe. Po prostu bardzo to lubię.

      Usuń
  4. spacer na pewno dobrze Ci zrobi :) a pasję rozumiem doskonale bo ja namiętnie zbieram zdekompletowane filiżanki - zwłaszcza te które wyszperam na pchlich targach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pchle targi to bardzo cenne miejsca, można tam znaleźć mnóstwo fantastycznych rzeczy, porcelanę ale też różne przedmioty życia codziennego, takich zapomnianych ale ciekawych, mam i takich kolekcję:))

      Usuń
  5. piekne zbiory, ten pierwszy komplet, który później sie powtarza zrobił na mnie najwieksze wrażenie, ma pieknykształt. A czy tylko je ogladasz czy może na święta lub inne uroczystości rodzinne wsytawiasz do uzytku?
    Leoś to prawdziwy słodziak, widzę, że ładnie Cie kusi spankiem :))) Pospaceruje, pooddychaj świeżyj powietrzem a później pysznyobiadek, kawka i niedziela sie skończy i zaraz marzec i wiosna :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu są takie które używam na co dzień, po prostu lubię kawę pitą z filiżanki, ale są tez takie które wyjmuje tylko do mycia, mam ich dużo:))).
      Aniu mam dosyć zimna, źle znoszę niskie temperatury.Nie mogę się doczekać wiosny.

      Usuń
  6. Piękny zbiór. Ciekawe kształty i grafika. Spacer koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna jest Twoja porcelana:))zbieranie jej jest też moją pasją:)))Zazdroszczę Leosiowi sama też chętnie bym zimę przespała:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu ja też, tylko że to nie możliwe do zrealizowania:)))

      Usuń
  8. Kochana Ty teraz po tym co zobaczyłam to TY nie możesz, ale musisz przybyć do Grodziska na te targi staroci:)))))))))Nie ma wyjścia:))))))No i coraz bardziej rozumiem, dlaczego tak fajnie się rozumiemy:)))
    Korale miałam okazję popodziwiać w realu i bardzo mi się podobały.
    Marta piszczy z zachwytu na widok Leosia.Pogłaskaj go od niej, prosimy:)))))
    Dzięki za urocze spędzone wspólnie godzinki:))))
    Następnym razem to chyba przyjdzie nam umówić się we wczesno-porannych godzinach, aby się nie dziwić,że jest tak późno:)))))
    Moc serdeczności i miłego spacerku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutko, czekam żeby się tylko ciepło zrobiło, oczywiście że wybierzemy się na targ staroci, powiedz Marcie że Leoś jest wygłaskany i wyściskany:)))

      Usuń
  9. Imponująca kolekcja - uwielbiam takie kolekcje, każde z naczyń ma swoją historię, kojarzy nam się z jakimś wydarzeniem lub osobą - przynajmniej ja tak mam:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są magiczne bo nie wiemy do kogo należały, jaka jest ich historia co się wiąże z ich posiadaniem i są śliczne, ja też często zastanawiam się nad projektami, pięknie malowane co kierowało osobą tworzącą taki bądź inny rysunek.Moje ulubione motywy to te ptaszki w taki prosty sposób rysowane.

      Usuń
  10. Mam ogromną słabość do takiej starej porcelany i kilka cacuszek w kredensie:-)))Lubię sobie wyobrażać te eleganckie panie sprzed blisko wieku, które z dystynkcją popijały popołudniową herbatkę zachwycając się delikatnością porcelany:-)))
    Pozdrawiam serdecznie
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Asiu, ciekawe jest też to że tyle czasu wytrzymały mimo swojej kruchości, mają coś wspólnego z nami, ludźmi.

      Usuń
  11. czyli na herbatkę z takiej porcelanki nie mozna liczyć? ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogłabyś przybić piątkę z moją Mamą ;) Zrobię zdjęcie witryny z jej zbiorami i Ci pokażę :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi fajnie, to tylko fragment mojej kolekcji

      Usuń
  13. Bardzo ładna kolekcja. Ja również mam sentyment do takich przedmiotów. Nie mam jednak swojej kolekcji. A może i w Twojej kolekcji są bardzo wartościowe filiżanki a nawet o tym nie wiesz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamonku, do tego spania to już jest nas dwie. Dziś się obudziłam i wcale a wcale nie chciało mi się wstać, wiec jeszcze godzinę pokokosiłam się w łóżku, aż się A. zaniepokoił, że może chora jestem.Korale mi się jak wiesz b.podobały a Twoje zbiory też mi się podobają. To ja się dopisuję do tej wycieczki na targ staroci, gdy już będzie ciepło. Czy tylko takie malowane porcelanki Cię interesują?
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie tylko porcelanki, ale do porcelany mam słabość, a na wycieczkę z pewnością się zabierzemy razem:)

      Usuń
  15. Och, fantastyczna kolekcja! Podziwiam! Ja również uwielbiam porcelanę, ale mąż skutecznie hamuje moje zapędy przed zakupem kolejnych - jak one je nazywa - SKORUP ;) Również jestem zauroczona zestawem z pierwszego zdjęcia, nietypowy i przyciągający uwagę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Alka Kunst, znaleziona na Allegro, mój mąż mnie raczej wspiera, sam też jest pasjonatem i lubi porcelanę.

      Usuń
  16. A wiesz Asiu jak miłe przywołałaś wspomnienia:)Taki naczynia stały u mojej Babci w kredensie w kuchni.Zawsze pachniało tam ciastem i jabłkami i..czymś jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To coś jeszcze mieści się mojej kolekcji karafek:)))

      Usuń
  17. Asiu ale masz śliczne zbiory :) A jaki ładny kolor tych koralików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu wiesz że lubię niebieskości:)))

      Usuń
  18. Piękna kolekcja!!! Marzy mi się taka, ale ja nie mam takich pięknych kredensów jak Ty więc gdzie bym ją podziała? Naszyjnik cudny, a jak będziesz się z Leosiem kłaść spać, to może i dla mnie mały kącik się znajdzie? Ja też zimy nie lubię:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zepsuło mi się ogrzewanie temperatura w domu 12 stopni, raczej optymistycznie nie nastraja, mogę co prawda napalić w kominku i tak robię ale to trochę przypomina mi czasy jak trzeba było palić w piecu, wynosić popiół itd.:(

      Usuń
  19. Wspaniała porcelana!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej podoba mi się spodek z kielichem, bo uwielbiam kremową porcelanę, ale dokładnie wszystko jest w klimacie nawet Leoś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko ja mam tylko kremową porcelanę:)))

      Usuń
  21. cudna ta twoja koelkcja porcelany ... ja mamie czasem jak jest na giełdzie mówie aby pokukała za czyms unikatowym na starociach kiedyś mi przyniosła miske z 1948 roku i teraz siedzi sobie slicznie zapakowana na strychu czekajac a z domek sie wybuduje pozdrawiam cipeluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko zbieraj, zbieraj, jak już będziesz miała gdzie wyeksponować będzie jak znalazł:)))

      Usuń
  22. Mamonku kochana, tak dobrze Cie rozumiem z tą zimą. Piękne zbiory porcelanowe masz :)
    Korale piękne zrobiłaś!
    Uściski śle

    OdpowiedzUsuń
  23. Korale Oksanko to rozbiórkowe, znalazłam jakieś stare porwane i je przerobiłam, ale mnie cieszą lubię turkusowe kolory

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie bibeloty, tylko nie znoszę tego czyścić;( I niestety, z czystego wygodnictwa, rezygnuję z nich. Mam trochę starych buteleczek po perfumach, ale czyszczenie ich... I nie mam gdzie eksponować. Kiedyś, jak wygram w totka, och, jak pięknie będę miała;))

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zbiory... ja też mam tę słabość ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniały pokaz kolekcji. Ja też jestem maniaczką zbierania wszelkich fajansów, zwłaszcza tych leciwych :) Koraliki w pięknym kolorku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. masz piekna kolekcje porcelany...a jaki słodki kociołek:))))

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że chcecie pozostawić ślad swoich odwiedzin w postaci komentarza, każdy z nich traktuję jak wyróżnienie bo zechcieliście poświęcić swój czas i energię by go napisać.