czwartek, 8 marca 2012

Kursik pisankowy z okazji Dnia Kobiet

W komentarzach pod poprzednim postem padło pytanie - co to za technika?, dotyczyło zaprezentowanej pisanki, więc pomyślałam że pokaże po kolei co robię z tymi moimi wydmuszkami może skorzystacie i same też takie jaja sobie zrobicie ku mojej uciesze. A uciecha będzie jeszcze większa jak te swoje jaja potem zaprezentujecie. Więc do rzeczy.
Pierwsza czynność to rysowanie ołówkiem na wydmuszce, narysujcie jakieś bohomazy podobne do moich bądź własnego pomysłu.


Następna czynność to nakładanie konturówki lub kleju Magik jak to ja czynię (klej dłużej wysycha ale jest sporo tańszy)



Po wysuszeniu (taperujemy lub tapujemy nie wiem która forma będzie tą właściwą) więc pokrywamy farbą podkładową, białą lub lekko kremową


Ja do tego celu używam farby DULUX




Farba musi dobrze wyschnąć, kolejny etap to nakładanie farby która będzie nadawała kolor, w moim przypadku to była  farba do decoupage firmy Haritage




Tym razem farba nie musi być położona zbyt dokładnie, nie można jej też zbyt mocno wysuszyć. Kolejnym krokiem jest woskowanie, ja do tego celu używam  wosku budowlanego do tworzenia stiuku.


Używając płatków kosmetycznych usuwacie farbę w wypukłych części na swojej wydmuszce i powstaje taki dziwaczek


Pozostało wykończenie, ale to już sprawa dowolna ja zakończyłam naturalną rafią

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i życzę miłej zabawy

38 komentarzy:

  1. Bardzo fajny kursik i ciekawa technika. Wszystkiego dobrego z okazji naszego świeta! ;o)

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no zaciekawiłaś mnie. Chciałoby się i tego spróbować. Masz może trochę wolnego czasu na zbyciu, bo mnie brakuje. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko ja zawsze podziwiałam Twoje zorganizowanie, niestety nie mam czasu na zbyciu i tak sypiam po 5-6 godzin

      Usuń
  3. Świetny kursik , tylko przydały by się Twoje magiczne łapki do kompletu !
    Ale spróbować trzeba może się uda :) Uściski przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł do wypróbowania. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik! Dla mnie jak znalazł na przyszłość, ale przyciągnę tu także córkę, niech mi zrobi podobną pisankę, bo ona bawi się nieśmiało w decu!Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja "marnuję" konturówkę- o wiele droższą od kleju! I podobnie postępuję zamalowując ją! Dzięki dobra kobieto za podpowiedź!
    Aga robie-bo-lubie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyny, nie wierzcie Asi....
    ona i na orzeszku wzór równo namaluje,
    ja nie raz próbowałam i poległam :-((
    Ta konturówka wcale nie chce się mnie słuchać
    i wije się jak piskorz.
    Ja mam ręce drwala ale wam wszystkim życzę powodzenia :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomińcie ten komentarz, Krysia się kokosi, robi takie cuda tylko niewiele z tego pokazuje, czy widział ktoś jej pisanki z tego roku- nie!!!!

      Usuń
  8. Pięknie, kursik zapamietam , dzieki za taki praktyczny prezent w dzien kobiet :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. fajna sprawa, fajne jajo, a ja mam pytanie, z tych konturów usuwasz tę farbę za pomocą tego wosku?
    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Beatko wosk fajnie zmywa farbę tylko nie może zbyt mocno wyschnąć jak już mi zaschnie że wosk jej nie rusza to pomagam sobie benzyną lakową. Pozdrawiam

      Usuń
  10. No świetny pokaz!!! Ja to robię nieco inaczej, ale chyba Twoja technika fajniejsza:)) Pozdrawiam świątecznie i bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kursik :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. dzięki za podzielenie się tajnikami techniki ... kupię wosk i będę próbować :0 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziekuję za świetny kursik i wszystkiego naj !

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za wtajemniczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za kursik! Bardzo zmyślnie to wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczny kursik, a jajo wyszło ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne a na dodatek wcale nie takie trudne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Och jakież to proste:))))Ale Kochana obawiam się, że po podjęciu prób owinęłabym tą wydmuszkę sznurkiem:))))Oczywiście żartuję.Kursik świetny.Może moje dziewczyny zechcą spróbować.
    Pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny kurs.Nie myślałam,że to może być takie proste.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super kursik,l ciekawe czy ja tez dam rade takie jajo wyprodukowac, albo tak sie namecze ze predzej go sama zniose ;) ale to sie okaze - wyprobuje napewno :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. DZIękuję za kursik:) super pewnie skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny kursik:)Super pomysł z tym klejem nim, że tak można, muszę dziś to wypróbować. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za fantastyczny kursik =D
    Tak właśnie lubię- krótko, treściwie i na temat!
    Teraz tylko trzeba się zmobilizować i spróbować ;}
    Ślę cieplutkie pozdrowionka =* =}

    OdpowiedzUsuń
  24. FAjny kursik.JAk tylko zaopatrzę sie w ten wosk to poeksperymentuję;-)))
    pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  25. Mamonku, jestem pod wrażeniem!! Klejem?? Reliefy??? Jesteś niezwykle pomysłową kobietą! Muszę kupić ten klej i wypróbować Twój patent bo ja cały czas szpachlówką i szpachlówka aż ręka puchnie :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniały kursik:) Cudo!
    Dziękuję za odwiedziny na blogu i miłe słowa. Serdecznie i ciepło Cię pozdrawiam z nutką nadchodzącej wiosny.
    Peninia*

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowny kursik!Bardzo przydatny i dobrze wytłumaczony!Dziękuje,miło mi było tu zajrzeć.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Asieńko czytasz w moich myślach bo ja w tym roku właśnie takimi konturami zdobię część moich jaj i szukałam jakiś czas temu informacji na temat tej techniki :) Niewiele się pomyliłam robiąc pierwsze pisankowe bohomazy ale po Twoim kursiku jestem pewna że wyjdzie mi to jeszcze lepiej :) Dzięki Ci za ten kursik złota kobieto :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super kurs, takiego właśnie szukałam:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  29. Swietny kurs, bardzo czytelny

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie wykorzystałam kurs do ozdobienia tyłu pisanki i pokryję to farbą w kolorze złotym. Ach, to będzie mój pierwszy relief! Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  31. Super kursik.Nie mialam pojecia jak sie takie jajko ozdabia,a to tylko klej,kto by pomyslal...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny kurs!! Jestem zachwycona!
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fantastyczny kurs, a pomysł i efekt jeszcze fajniejszy:) W przyszłości na pewno wykorzystam. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że chcecie pozostawić ślad swoich odwiedzin w postaci komentarza, każdy z nich traktuję jak wyróżnienie bo zechcieliście poświęcić swój czas i energię by go napisać.