czwartek, 22 grudnia 2011

No cóż za chwilę Święta

Co roku sobie obiecuję że przygotowania do świąt ograniczę do niezbędnego minimum. No bo po co to całe szaleństwo, dla dwóch dni wolnych od pracy? Przecież można w dzisiejszych czasach iść do sklepu i większość produktów kupić i postawić na stole, też będzie dobrze. Naprawdę rozumiem wszystkie te kobiety które tę drogę wybierają. Z drugiej zaś strony im bliżej świąt odzywa się we mnie głos kobiet w mojej rodzinie, mamy, babci, które z wielkim namaszczeniem traktowały przygotowania świąteczne.Dla których ciasto w piecu i wykrochmalona biała pościel na łóżku, biały nienaganny obrus na stole były przygotowaniem do przyjęcia Dziecięcia, które ma się narodzić. Nie krochmalę pościeli, chociaż z ckliwością o tym piszę, ale w mojej kuchni zapanował świąteczny zgiełk. Piekę, gotuję, może dla tego że na co dzień tego nie robię, a może dla tego że sumienie nie pozwala mi inaczej.

To z pewnością ostatni wpis przed świętami, mam więc przyjemność złożyć Wszystkim zaglądającym tu Gościom zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia



Dziękuje serdecznie za komentarze które zamieściłyście pod poprzednim postem, jakoś mi się cieplej na sercu zrobiło.

18 komentarzy:

  1. Radosnych, pogodnych, pełnych spokoju Świąt:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo serdecznie dziękuję Ci za piękne życzenia:)))
    Co do tych ciągłych przygotowań Świątecznych myślę że niewiele się zmieni.W kręgu moich najbliższych słyszę od lat jak się "odgrażają" że to ostatnie tak przygotowywane Święta:))))
    Życzę Ci wspaniałego odpoczynku w Gronie Najbliższych:)))
    Choineczka pełna ptaszków przepiękna:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnych, spokojnych Świąt życzę.
    Ja też piekę,gotuję i cieszę się świątecznym nastrojem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknych i radosnych Świąt w gronie najbliższych!

    OdpowiedzUsuń
  5. oj! jakie byłyby Święta bez zapachu potraw świątecznych, ciast i innych cudeniek, które przygotowujemy? to cała magia przedświąteczna i świąteczna :)
    pogodnych, radosnych i rodzinnych Świąt życzę! Kejti

    OdpowiedzUsuń
  6. Que neste Natal você e seus entes queridos desfrutem cada momento com imensa alegria e que seja formado um elo de AMOR, SAÚDE, PAZ, AMIZADE E FELICIDADE.
    Feliz Natal e Próspero Ano Novo.
    Beijos

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja droga mnostwo pieknych chwil przy swiatecznym stole Ci zycze , a w Nowym Roku duzo sił i pomysłów na kolejne ,,baskie pomysły " :) Pozdrawiam serdecznie..

    OdpowiedzUsuń
  8. Joasiu Tobie i Najbliższym Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śpieszę do Ciebie kochana z najserdeczniejszymi życzeniami:
    zdrowych, spokojnych, radosnych, rodzinnych i wypełnionych miłością Świąt Bożego Narodzenia!
    Pożałowałam tego krochmalenia, że też ja nie wykrochmaliłam. Muszę to zapamiętać na następne święta.
    Ściskam Ciebie czule :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana życzę Ci spokojnych, radosnych i magicznych świąt. Dużo odpoczynku,
    ściskam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Wesołych Świąt:-) I nie przepracuj się! Ja też jestem zdania, że zycie trzeba sobie ułatwiać a nie komplikować:-)A barszcz będzie dzisiaj z kartonu, bo jeswt pyszny;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszysz jak wiatr życzenia niesie?
    Hula po polach i szumi w lesie,
    Jak stuka w okna, wchodzi w kominy
    I obserwuje dziecięce miny?
    Jeśli to słyszysz, to zamknij oczy,
    Niech cię świat wspomnień dziś zauroczy.

    Poczuj makowca zapach wspaniały,
    A za firanką świat w szacie białej
    Już karp się smaży, kompot gotuje,
    Mróz na szybach kwiaty maluje.
    Ty zaś radosny z iskierką w oku
    Szukasz Gwiazdora, czekasz do zmroku.

    Teraz, choc wiosen trochę przybyło,
    To wiatr ten sam szumi nam miło.
    A ja razem z wiatrem slę dziś życzenia,
    Aby spełniły się Twe marzenia,
    By pierwsza gwiazda wschodząca o zmroku
    Przyniosła ci zdrowie i radość w Nowym Roku

    wesołych Świąt życzy Bajka

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za życzenia:)
    Wiesz, a ja uwielbiam ten cały świąteczny zgiełk, to część naszej tradycji - jedynej i niepowtarzalnej na całym świecie:) Pamiętać tylko chyba należy o tym by nie przesadzać.
    Dziękuję, że jesteś zawsze obecna z każdym nowym postem u mnie, doceniam to bardzo.
    Zdrowych i Spokojnych Świąt!
    uściski,

    OdpowiedzUsuń
  14. Chociaż trochę po czasie, ale jako "świątecznej nieobecnej" o wybaczenie proszę.
    Życzę Tobie i Twoim bliskim tego, by Rok Smoka okazał się dla Was rokiem spokojnym, pełnym wiary, nadziei i miłości. Rokiem silnym, bogatym w dobro i niespodziewane szczęścia. Życzę też, by podczas wszelakich gorszych chwil nie zabrakło Wam optymizmu a chmury szybko rozwiewał wiatr pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
  15. ___________ __>_<_
    _____________Ѽ.\/ Ѽ
    ___________;->( ɕѼ Ҩ .
    ___________@.♥ '(█) ♥ *$
    ________Ѽ "( ()♥t (Ѽ)o*♥*
    _______(█),-♥.-Ѽ _Q@,0 ɕ(█)
    ____________>o*oѼ @.<
    _________o`-.♥.-@""-Q '♥~@'
    ______♥.'`Ѽ ♥ *Ѽ ɕҨ ‘♥ @`-.)
    ____Ѽ o (█). @* '-@Ѽ ’Q.*(█)’Ѽ
    __________Ѽ -♥-'Ѽ ♥._ Ѽ
    _______@.♥ '*Q ♥ *(█), @.♥ '*
    ___.♥' @ _ ɕ♥ _.-'~♥-. @ ´(♥)`-*.o
    __.(█)* ♥ ..-' (Ѽ) o *.(Ѽ) 0 *(█)`)
    _________(Ѽ ) '-._♥__(Ѽ)@
    ____;--♥' ♥Ҩ 0‘(Ѽ) Q o *♥ * Ѽ ♥
    ___ * (Ѽ)._♥__* .Q.~ ♥- ♥Ҩ. 0 () Q ♥*'.
    _(█)* ♥ *‘ o * ♥ _(█)Q~ ♥Ҩ __Ѽ♥__(█)
    _____________▓▓▓▓▓___________
    __________▓▓▓▓▓▓▓▓▓____

    Kochana,
    zdrowych spokojny świąt i szczęśliwego Nowego 2012 Roku.
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  16. Asiu tak zakręcona przed świętami nie zajrzałam do Ciebie i nie zobaczyłam pięknej ptasiej choineczki. Dziś więc dziękuję za życzenia i ściskam mocno życząc Tobie wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok. mam nadzieję,że nasze spotkanie w Nowym Roku uda się zorganizować. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że chcecie pozostawić ślad swoich odwiedzin w postaci komentarza, każdy z nich traktuję jak wyróżnienie bo zechcieliście poświęcić swój czas i energię by go napisać.